Co nas wyróżnia?
- Strona główna
- Co nas wyróżnia?
Nowoczesna edukacja dla przyszłości
Jak uczymy w Edu-Master?
W Edu-Master stawiamy na nowoczesne i skuteczne metody nauczania, które rozwijają kreatywność, samodzielność i pasję do zdobywania wiedzy. Łączymy podstawę programową z aktywizującymi technikami pracy, takimi jak eduScrum, plan daltoński czy gamifikacja. Tworzymy przyjazne środowisko sprzyjające motywacji wewnętrznej, dbamy o relacje oraz szanujemy neuroróżnorodność. Dzięki temu nasi uczniowie uczą się efektywnie, świadomie i z radością, przygotowując się do wyzwań przyszłości.
EduScrum i elementy Planu Daltońskiego
Podstawa programowa I i II etapu edukacyjnego określa cele z zakresu wszystkich przedmiotów. To te cele są wymagane podczas testów, sprawdzianów i egzaminów. W naszej szkole pracujemy nad nimi metodami aktywizującymi, które w naturalny sposób łączą wymagania i integrują przedmioty. Np. projekt Zorganizuj wycieczkę po wyżynie krakowsko- częstochowskiej może zawierać pieniężne obliczenia matematyczne, cele geograficzne, opis wyżyny w języku polskim i angielskim jako ofertę oraz album z fauną i florą tego miejsca. Do tego organizacja takiej wycieczki jest ogromną motywacją, widać w niej sens szkolnego nauczania, zwłaszcza jeśli dojdzie do skutku. Takie metody dają uczniom sprawczość, na ich barkach spoczywa odpowiedzialność, angażują całą grupę, szlifują kompetencje indywidualne oraz umiejętność współpracy, wymagają logicznego i analitycznego myślenia oraz zaangażowania. Każda faza projektu jest szczegółowo omawiana, a każdy członek drużyny musi mieć wiedzę z zakresu wszystkich działań. Często napotykamy na przeszkody, ponosimy porażki i zespołowo zastanawiamy się jak je pokonać i co następnym razem możemy zrobić lepiej.
(czytaj więcej: https://eduscrum.info/inni-o-eduscrumie https://szkolna24.pl/artykul/blog/proces-edukacji-wg-planu-daltonskiego )
Rozwijamy kompetencje przyszłości
W naszej szkole dbamy o:
- kreatywne, samodzielne myślenie i wytrwałe rozwiązywanie złożonych problemów,
- rozwój inteligencji emocjonalnej, pewności siebie, samoświadomości, koncentracji i radzenie sobie ze stresem,
- zdrową komunikacje, krytyczne myślenie i zrównoważoną współpracę z AI,
- elastyczność podejścia i adaptacja do szybkich zmian,
- nieustanny samorozwój i wzięcie odpowiedzialności za swój proces zdobywania wiedzy,
- współpracę, znalezienie swojej roli w zespole i bazowanie na talentach.
(czytaj więcej: https://delab.uw.edu.pl/projekty/kompetencje-przyszlosci/ )
Talenty Gallupa
Narzędzie CliftonStrengths określa naturalne talenty człowieka. Pokazuje w jakich obszarach powinien szukać w sobie potencjału. To właśnie w nich najłatwiej będzie mógł osiągnąć mistrzostwo! W naszej szkole, w odpowiednim momencie, wszyscy uczniowie będą objęci testem Gallupa i świadomie zaczną rozwijać swoje zdolności.
(czytaj więcej : https://www.przytulam.pl/poznaj-swoje-talenty/ )
Informacja zwrotna zamiast oceny
Zgodnie z prawem oświatowym, jak i filozofią naszej szkoły ocenianie bieżące ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć. Przez cały rok uczniowie biorą udział w procesie oceniania, mają świadomość, które wymagania już opanowali, a nad którymi jeszcze pracują. Wspólnie z nauczycielem prowadzą własne portfolio i dokumentują progres. Ocena cyfrowa pojawia się dopiero podczas egzaminu i na świadectwie. Nie pytają “co za to dostanę”, “czy to jest na ocenę”, nie wykonują zadań za nagrody lub ze strachu, nie blokują naturalnych procesów poznawczych wyrzutami kortyzolu. Zdobywają wiedzę z wrodzoną ciekawością, dla własnej satysfakcji, chcąc zaspokoić swoje potrzeby. (więcej informacji: tutaj)
Uczniowie tworzą swoje własne podręczniki
Kto w szkole robił kiedyś ściągę, a później z niej nie korzystał, bo wszystko pamiętał? A kto używał mnóstwa kolorów, podkreślał, zakreślał, rysował grafy, tabele, czy piktogramy? A może skupiał uwagę podczas wykładów bazgrząc w zeszycie?
Kto do teraz nakleja dookoła siebie karteczki?
W naszej szkole uczymy bez określonego przez wydawnictwo pakietu, bez ćwiczeń, czy szkolnych podręczników. Korzystamy z wielu różnorodnych źródeł. Encyklopedii, słowników, internetu, z wywiadów, obserwacji. Badamy, czytamy, wyszukujemy, wnioskujemy, doświadczamy, wycinamy, wyklejamy i notujemy.
Pod koniec roku powstaje zindywidualizowany, stworzony przez każde dziecko samodzielnie i wg jego potrzeb podręcznik: sketchbook.
Budowanie motywacji wewnętrznej
Wszystkie najnowsze badania naukowe są zgodne: mózg uczy się wyłącznie wtedy, kiedy CHCE. To właśnie dlatego najważniejszym zadaniem naszej szkoły jest pielęgnowanie i podtrzymywanie,
wewnętrznej, naturalnej, motywacji dziecka. Rozmawiamy o każdym edukacyjnym celu, pokazujemy transfer, czyli przydatność konkretnej wiedzy w życiu. Tak jak roczne dziecko uczy się chodzić z potrzeby, tak nastolatek zgłębia wiedzę jeśli widzi tego sens.
Mindfullness i Self-Reg
Jedną z najważniejszych umiejętności we współczesnym świecie jest kompetencja zatrzymania się, skoncentrowania, bycia tu i teraz, odbodźcowania mimo otaczającego nas pędu. Uważność na swoje emocje, ciało, samoregulacja emocji, wytchnienie, odpoczynek i regeneracja. Bez ładowania baterii nie ma wydajności, a nakładające się na siebie stresory powodują przeciążenie systemu. W naszej szkole uczymy odczytywania sygnałów i przeformułowania zachowania, identyfikacji i redukcji stresorów, świadomości, co pomaga nam się uspokoić, odpocząć i odnowić zasoby energii.
Codzienny angielski
Nasi uczniowie codziennie mają kontakt z językiem angielskim, w tym z native speakerami. Nauczamy metodą komunikatywną, naturalną, powtarzając i spiralnie poszerzając materiał.
Arytmetyka mentalna
Działania matematyczne to nie tylko dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie pisemne. To nie tylko praca lewej półkuli odpowiedzialnej za szeregowanie, logiczne myślenie i analizowanie. Matematyka może być przestrzenią, intuicją, wyobraźnią, metaforą, pracą globalną, manipulacją przedmiotami. Może być zwizualizowana. Wykorzystując do rachowania liczydła starożytnych Inków lub też japońskie, czy chińskie, dziecko może swobodnie korzystać z prawej półkuli i świetnie się przy tym bawić. Widzieć matematykę poprzez mapy mentalne, tak, jak nikt z nas.
Codzienne wyjścia, sport i zielone lekcje
Kinestetycy uczą się przez ruch. To nasze ewolucyjne dziedzictwo. Sześciolatek, który idzie do szkoły nie potrzebuje ławki i krzesła, potrzebuje przestrzeni, biegania i wspinania się. Montessori opisywała zmysł stereognostyczny, czyli połączenie ruchu z dotykiem, tzw. pamięć mięśni lub receptorów. W naszej szkole biurka są wyborem. Uczyć można się, siedząc, leżąc, stojąc, chodząc. Codziennie wychodzimy “przewietrzyć głowę”. Korzystamy z boiska szkolnego, ścianek wspinaczkowych, strefy rekreacji, zewnętrznej siłowni, lub idziemy do lasu, na bagna, czy zabierzowskie błonia. Gramy, bawimy się, uczymy na tarasie, na trawie, w okolicznych dolinkach krakowskich, czy na trasach nordic walkingowych. Nie ma złej pogody – są tylko nieodpowiednie stroje.
Smart Brain i techniki uczenia się
Mózg uczy się jeśli tego chce, dlatego metody i techniki uczenia dobierane są pod konkretne osoby. Podstawa programowa wpleciona jest we wszystkie projekty i metody, a nad całością czuwają trenerzy, tutorzy, edukatorzy. Zgodnie z badaniami oxfordzkimi często odpamietujemy zdobytą wiedzę, nieustannie do niej wracamy, wykorzystujemy w działaniu. Stosujemy mapy myśli, wykorzystujemy wyobraźnię, rozwijamy kreatywność. Bez stresu, bez wyrzutów kortyzolu, bawimy się quizami, tworzymy gry, losujemy zadania. Dbamy o wyrzuty dopaminy, która jest sygnałem do kodowania informacji. Trenujemy koordynację wzrokowo- ruchową, przekraczamy linie środka, przyglądamy się lateralizacji, przeciwdziałamy dysleksji i ćwiczymy uważność.
NVC, pozytywna dyscyplina i relacja z edukatorem
W naszej szkole uczymy się wyrażać uczucia i potrzeby. Dążymy do bezpiecznej, przyjaznej relacji z edukatorem oraz rówieśnikami. Wyrażamy siebie z szacunkiem do drugiej osoby. Słuchamy bez oceniania, osądzania, czy krytykowania. Taki proces jest wymagający, towarzyszą mu liczne potknięcia, jednak jest to proces bardzo potrzebny i przynoszący wartościowe owoce. Nie zapominamy jednak o zdrowych granicach, które dają młodemu człowiekowi poczucie bezpieczeństwa i oparcia. Zasady ustalamy grupowo, a odpowiedzialność za ich przestrzeganie oddajemy dzieciom. Nie boimy się obowiązków, to one sprawiają, że młodzi ludzie czują się sprawczy, potrzebni i odkrywają w sobie odpowiedzialność. Jeśli dziecko lubi nauczyciela, polubi też jego przedmiot.
Przyjazna przestrzeń
Za skandynawskimi szkołami pracujemy na otwartej, specjalnie przygotowanej, przyjaznej przestrzeni, co umożliwia edukatorom czuwanie nad całością i odpowiednie reagowanie na daną potrzebę. Nasi uczniowie sprawdzają i wybierają miejsca, pozycje, w których pracuje im się danego dnia najlepiej, gdzie łatwo jest się skupić, współpracować z pozostałymi członkami drużyny, wykonywać szereg działań. W sali znajduje się dużo poduch, puf, kanapy, stoliki, biurka wysokie i niskie, miejsca do cichej pracy, czy odbodźcowania. Podłoga pokryta jest przyjemną wykładziną, a kolory to tylko dodatek do spokojnego tła. Kuchnia to miejsce, które łączy, za które wszyscy jesteśmy odpowiedzialni. Uczniowie każdorazowo mają wpływ na otoczenie.
Wyjścia kulturalne i integrujące
Odwiedzamy muzea, galerie, teatry, operę, filharmonie, kina i niezliczoną ilość miejsc integrujących grupy. Muzykujemy, ruszamy się, pozwalamy na spontaniczną zabawę. Zależy nam, aby uczniowie spotykali się ze sztuką, doświadczali jej wszystkimi zmysłami, bywali w niesamowitych miejscach. Jednocześnie spędzali czas ze sobą i nauczycielem w sposób niekonwencjonalny, mieli okazję poznać się w niecodziennych sytuacjach. Podstawę programową realizujemy podczas wyjść, historię chłoniemy w muzeach, przyrodę w lasach i parkach, opisy czy pejzaże realizujemy oglądając obiekty na żywo, nie w książkach.
Gamifikacja
Jedną z metod nauczania w naszej szkole jest przekształcanie celów z podstawy programowej w formę gry. Proces nauczania staje się wówczas bardziej angażujący, motywujący i satysfakcjonujący. To podejście uczy również systemów punktowych, rywalizacji z samym sobą, opłacalności, lub czytania tabel wyników.
https://cognitus.pl/blog/gamifikacja-w-edukacji-co-warto-wiedziec/
Trójstronna współpraca Rodzic-Dziecko-Nauczyciel
Nie ma nauczycieli bez dzieci, nie ma dzieci bez rodziców i nie ma szkoły bez współpracy w wymienionym trójkącie. Angażujemy rodziców w życie szkoły, zapraszamy do prowadzenia lekcji, pokazów, warsztatów, współtworzenia otoczenia i społeczności. Zamiast tradycyjnych wywiadówek odbywają się spotkania trójstronne, podczas których to dziecko ma najwięcej do powiedzenia o sobie, swoich postępach, trudnościach, opiniach i potrzebach. Wspólnie wsłuchujemy się w ten głos i staramy wypracować najlepszą drogę dla młodego człowieka. Nie walczymy, dzielimy się perspektywami i szukamy najlepszych rozwiązań, aby osiągnąć wspólny cel.
Szacunek do neuroróżnorodności
Nie ma dzieci trudnych – są ich niezaspokojone, indywidualne potrzeby. Zadaniem profesjonalisty jest je odkryć i wprowadzić prawidłowe narzędzia. Naszą kompetencją jest praca z każdym kto tego chce i potrzebuje, odkrycie klucza do każdego dziecka, zbudowanie z nim głębokiej relacji, aby czuło się chciane i bezpieczne. Bez podziałów. Neuroróżnorodność to piękno! To tajemnica, zagadka z szyfrem. I nie ma większej satysfakcji w pracy nauczyciela niż rozwiązywanie jej. Wiemy co mówimy, ponieważ nasi nauczyciele pracują z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych od wielu lat.
Jak działa Parasol?
Najważniejsze informacje
Jesteśmy szkołą parasolową, czyli miejscem, gdzie uczniowie uczą się poza systemem tradycyjnej edukacji, w ramach edukacji domowej. Dajemy im przestrzeń do rozwoju w sposób dostosowany do ich potrzeb, a jednocześnie dbamy o spełnienie wymogów formalnych dzięki współpracy z placówką publiczną.
Tak, nasza szkoła działa zgodnie z prawem i spełnia obowiązek szkolny poza systemową placówką. Współpracujemy z instytucją o uprawnieniach szkoły publicznej, która wydaje legitymacje i świadectwa.
Realizujemy podstawę programową w praktyczny i angażujący sposób, łącząc ją z projektami dopasowanymi do zainteresowań uczniów. Wiedza nie jest tu przyswajana mechanicznie, lecz zdobywana poprzez doświadczenie i emocje.
Egzaminy klasyfikacyjne odbywają się w naszej szkole, w bezstresowej atmosferze, stopniowo przez cały rok. Ich forma jest dobrze znana uczniom, a egzaminatorzy są przyjaźni i wspierający.
Tak, relacje społeczne są dla nas priorytetem. Tworzymy środowisko pełne interakcji, współpracy i spontanicznej zabawy, dzięki czemu dzieci rozwijają umiejętności społeczne w naturalny sposób.
Nie! W Edu-Master kładziemy nacisk na aktywne metody nauki, projekty i doświadczenia w świecie rzeczywistym, aby dzieci nie były ograniczone do ekranu komputera.
Rodzice wypełniają dokumenty ucznia oraz wniosek o spełnienie obowiązku szkolnego poza szkołą systemową. Dzieci uczą się u nas na co dzień, a egzaminy zdają w znanym, przyjaznym środowisku.
Bądź z nami
Rekrutacja trwa!
Dołącz do nas i pozwól, aby Twoje dziecko odkrywało świat w sposób pełen pasji i zaangażowania.